پس از اینکه فرزندم اُتیسم شناسایی شد همواره برای یافتن خدمات مورد نیاز وی دچار مشکل بودم.
پس از اینکه علی به سن مدرسه رسید کمبود یک مدرسه مخصوص کودکان اتیسم که بتواند حداکثر پیشرفت آنها را تضمین کند به شدت احساس می شد.
بنابراین در سال ۱۳۸۵ اولین مدرسه مخصوص کودکان دارای اتیسم را با عنوان آیین مهرورزی تاسیس کردم. هم اکنون علی به همراه ۵۰ کودک دیگر در این مدرسه تحت نظر کادری متخصص مشغول تحصیل اند.
فهیمه موسوی نژاد، کارشناس ارشد علوم تربیتی
اين روش كه عمدتاً در كاروليناي شمالي به كار مي رود ، با استفاده از تصاوير و روش هاي بصري صورت مي گيرد و سعي دارد تا كودك بتواند در شرايط محيطي به طور مستقلانه عمل نمايد و گرچه سعي دارد تا مهارت هاي كودك را بهبود نمايد، ليكن با پذيرش انواع مشكلاتي كه كودكان با اتيسم دارنده به دنبال آن نيست كه كودك به رشدي مشابه همسالان عادي خود دست يابد
اين برنامه براي كار با كودكان طيف اتيسم مورد استفاده قرار مي گيرد. در اين روش كه معمولاً در منزل وتحت نظر يك روانشناس رفتار گرايانه مديريت مي شود، مربي به طور انفرادي و در تمام زمينه هاي مورد نياز كودك، برنامه ها را اجرا مي كند.هدف اين روش آن است كه كودك را قادر كند تا به عملكرد متناسب و معمول سن خود دست يابد. قابل ذکر است که شايد به دليل هزينه سنگين آن، اين روش توسط مدارس عادي به كار برده نمي شود و والدين مجبورند تا هزينه مربي و ساير افراد مورد نياز را خود تقبل نمايند.
در مورد این روش بیشتر بخوانید